woensdag 17 maart 2010

Steeds meer thuis in de Javastraat

Op weg van Sittard naar huis nog een korte tussenstop. Er is zomaar ineens een boekhandel in de Indische buurt gekomen: de Java Bookshop. Dat is heel fijn, want die was er niet. Voor boeken moest ik naar de stad of naar de Linnaeusboekhandel aan de Middenweg, of Orlando in de Oosterparkstraat. En er is een paar manden geleden ook een boekhandel op het KNSM-eiland gekomen, genaamd Pampus. Maar dat beschouw ik (nog) niet als mijn buurt.

De twee eigenaressen van deze nieuwe winkel zijn twee jonge idealistische vrouwen. Ze komen niet uit het vak en weten er bijna niets van. Ze hebben maar een paar kasten en die zijn nog niet eens vol. Maar wel leuke boeken. Ik probeer wat van de one-liners die vandaag gehoord heb tegen ze aan, zoals 'verkopen is belangrijker onderdeel van het boekhandelsvak dan inkopen', en dat zijn ze niet met me eens. Inkopen, dát is leuk. En ik moet toegeven: ze hebben leuke boeken. Ik heb er gelijk twee gekocht. En koffie, thee en taart.

Wat een verschil met de geoliede machine waar ik de hele dag was!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Geen opmerkingen: