maandag 15 maart 2010

Kunst in de kerk

Zondagavond gaan we naar een tentoonstelling van Do in de Grote of St Barbarakerk in Culemborg. Er hangen veertig werken van haar. Het is de laatste dag van haar tentoonstelling en ter ere daarvan is er een Vesper georganiseerd tijdens dewelke zij zelf Jiddische liedjes ten gehore brengt.

Omdat ik benieuwd ben of we te Culemborg de kerk in kwestie snel kunnen vinden ga ik vooraf even googelen en vind ik al haar werk. Mooi is het. Sommige werken doen een beetje aan Chagall denken. Deze links vind ik mooi, die associeert natuurlijk met de bomen als mijn roots. Als het groot en mooi van kleur is, ga ik het misschien wel kopen, zo neem ik me voor.

Maar eenmaal ter plaatse blijkt het veel kleiner dan ik dacht. En er is een heel andere afbeelding waar ik als een blok voor val: een afbeelding van een vrouw genaamd Anna. Op deze foto komt-ie niet zo mooi uit als in het echt, waar deze kwetsbare vrouw heel mooie lichtblauwe ogen en wimpers heeft en in al haar kwetsbaarheid bijna licht geeft.

Geen opmerkingen: