zaterdag 24 september 2011

Nieuwe ruimte


Op de foto: Oom Jeroen en zijn Nichtje in de collegebanken van de voormalige Acta. Het Nichtje mag Angry Birds spelen op zijn iPad. De iPhone en iPad zijn tegenwoordig dé manier om je neefjes en nichtjes voor je te winnen.

Als mensen de afgelopen dagen vragen: Hoe gaat het nu met je, dan heb ik eigenlijk geen tekst. Ik probeer de dagen door te komen. Ik mis Mutti, ik mis alle zorg en alle gedoe waardoor het je allemaal over de schoenen liep. Nu kun je haar nooit meer bellen, nooit meer een potje voor haar koken, nooit meer samen een ritje maken. Het is voorbij. Leegte nu. Kaalslag.

Maar langzaamaan komt er ook weer een beetje ruimte in het hoofd. En interesse in de buitenwereld. Op Facebook zie ik een melding van Sabien dat er Open Dag in StationWest, de nieuwe hotspot in Slotervaart, een zogenoemde broedplaats, in het oude Acta-gebouw. Er komen woningen, ateliers, en Jeroen en Sabien gaan er horeca doen, in de voormalige kantine van de Acta. Kom, zeg ik tegen Bobby, laten we gaan kijken!

Er zijn meer bekenden, zoals een broer van Sabien met zijn dochtertje. Terwijl Sabien in de voormalige Acta-collegezaal een lofzang afsteekt over Amsterdam Nieuw West (het is daar Heel Erg lelijk, laten we wel wezen), speelt oom Jeroen met zijn nichtje Angry Birds. Het is ook overal hetzelfde.

Geen opmerkingen: