woensdag 7 september 2011

Minister in de war

Wat is Ernest van der Kwast toch verrukkelijk tegendraads. Hij heeft een blog op NRC.nl, waarin hij dagelijks een kopje espresso drinkt met iemand uit het nieuws. Er staat bij dat hij zich laat betalen naar het  aantal clicks dat hij krijgt. Vandaag de minister van Defensie Hans Hillen die zich door de kwestie Kunduz heen blundert.

'De minister van Defensie kijkt vertwijfeld naar zijn espresso. ‘Is dit kopje halfvol of halfleeg?’ vraagt hij. Hans Hillen heeft zich de woorden van GroenLinks-fractieleider Jolande Sap persoonlijk aangetrokken. Ze noemde de minister van Defensie een flapuit die zijn basislessen heeft gemist. ‘Ik twijfel nu over alles,’ zegt de minister. ‘Is dit mijn linkerhand of mijn rechterhand? Is dit fictie of echt? Is Jolande Sap nou zo dom of ben ik zo slim?’ Ik leg de minister uit dat ik de vragen stel. ‘Sorry,’ zegt Hans Hillen. ‘Ik ben de laatste tijd een beetje in de war. Maar gelukkig heeft Mark Rutte gezegd dat ik nog prima functioneer. Dat is heel fijn dat hij dat heeft gezegd. Zelf zou ik het niet weten.’ Lees verder

Geen opmerkingen: