maandag 19 september 2011

Uitvaartkleren


Nadat alle laatste vergaderingen voorbij zijn gaan alle zussen shoppen voor mooie uitvaartkleren. We gaan allemaal in ons eentje, maar stuiten al ras op elkaar. Emmen heeft dan wel 100.000 inwoners, zo groot is het centrum nou ook weer niet.

Ik slaag al bij mijn eerste winkel: La Ligna. Heel mooi lichtgrijs velours jasje met bloemen. Het is voor een begrafenis, zeg ik, van mijn moeder, en pink alweer een traantje weg, kan dit wel? Hoe oud is je moeder, vragen ze. 87, zeg ik. Alle dames in de winkel vinden dat het kan.

Bij schoenenwinkel Ziengs stuit ik op Zus3, samen stuiten we op de uitvaartonderneemster, die ook nieuwe schoenen wil. En dan op Zus2 en Zus4, die wel goede kleren maar geen goede jássen hadden.

Ondertussen wisselen we de toespraken uit en zijn we bijna tevreden en blij. Het draaiboek ligt klaar. Morgen is de dag.

Geen opmerkingen: