vrijdag 22 augustus 2014

Beverley

De Britse zangeres Beverley Craven heeft vanaf september een comeback-tour door Engeland. Ik heb in diverse plaatsen affiches zien hangen. Ze moet in de vijftig zijn, maar ze ziet eruit als een beauty van net veertig. 'Promise me you wait for me' was haar tophit in de jaren negentig.

Ik weet nog goed dat ik een week fietsen was in Toscane, met K., voor het eerst een weekje zonder Ex, dat ik zo'n heimwee had, au au, en dat ik almaar deze muziek draaide.

Ze begeleidde zichzelf op piano. Ik vond 't altijd verrukkelijk emotionele muziek, lekker té, waarbij het gevoel het won van de systemen, je kunt niet goed ritmes vaststellen. Ik heb het idee dat de muzikanten de zangeres moeten volgen. Dat was bij Aafje Heynis - geheel ander genre - ook zo.

Ik lees op internet dat Beverley Craven eigenlijk maar één hit had, dat 'Promise me', dat ze twee dochters heeft, borstkanker heeft gehad en een  paar jaar geleden gescheiden is van een man die ook liedjeszanger was. En nu dan een comeback. 

Nu op de terugreis van Dover naar Calais luister ik op de iPod die muziek. Héérlijk. 'Memories' is ook zo'n mooi nummer. De muziek schermt me mooi af van de honderden - zo niet duizenden -  medepassagiers. Heb een zitje aan het raam veroverd, met uitzicht op de white cliffs van Normandië In september maar eens opletten of ik ergens het nieuwe album van Beverley tegenkom. 



Geen opmerkingen: