De berger (van de firma Vrolijk) die de autoverzekering heeft gestuurd vraag ik om niet mijn bolide weg te slepen, waarom immers, maar om het portier weer dicht te krijgen. Mij lukt dat niet. Kan een portier afbreken? Je weet het niet. De berger lukt het wel. Het portier zit nu weer dicht, maar... kan niet meer open. Alle vitale functies doen het nog wel. De ramen werken nog wel. En de accu loopt niet leeg - wat gebeurt bij een open portier.
Maar dan? Het is wel leerzaam. Ik heb nog nooit een aanrijding aan de hand gehad. Ik bel wel een paar keer om duidelijkheid te krijgen. De dame verzekering zegt dat ik naar een officieel schadeherstelbedrijf moet gaan, en vraagt de schadepapieren op te sturen. Waarom, zou je zeggen. Ik moet een nieuwe deur en ik laat dat graag door mijn eigen Driekus doen. Geen idee hoe duur dat is, maar een nieuwe auto kost vast veel meer en alle spaargeld zit nu in het nieuwe huis.
Ondertussen heb ik de bolide deze week zo vaak nodig dat ik besluit voorlopig maar een poosje rechts in- en uit te stappen. Het is een hele behendigheidsoefening zo over de handrem heen, en geen gezicht. Dat is dan maar zo.
De Verzekering belt mij nu zelf op en zegt ik naar de Rechtsbijstand moet. Mijn autoverzekering dekt ook de Rechtsbijstand. Gelukkig maar. Ik bel met een aardige jongeman Kasper bij SRK te Zoetermeer. Hij heeft dat ook een keer gehad, vertelt hij, dat zijn portier er uit gereden werd. Hij had zijn vriendin meegenomen naar de film en toen dat.
Ik hoef helemaal niet naar een erkend schadeherstelbedrijf, zegt hij, ik mag best naar mijn eigen Driekus. Driekus moet maar een prijsopgave doen. Dan gaat Kasper de schade proberen te verhalen op de overbuurman.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten