woensdag 20 augustus 2014

Engeland

Over Engeland. Algemene indruk. Where do I begin... Het land is prachtig. Landschap, huizen... De mensen zijn heel prettig, aardig, beleefd, behulpzaam. Er is ontzettend veel te zien en te bewonderen, alsook te verguizen: er is gewoon geen beginnen aan.
Deze tuin op de foto (veel dahlia's) is zo heerlijk Engels. De buurvrouw van de tuin begon een heel verhaal tegen me toen ik de foto maakte. 

We brengen al een paar avonden een paar uur in de pub door. Vanwege de temperatuur. Bobby kan er de kranten lezen en met de mannen over voetbal praten. En ik kan er mijn WiFi-ding doen, zoals Bobby dat benoemt. Ik lees het nieuws liever via Nederlandse apps dan via Britse tabloids. Louis van Gaal heeft het niet eenvoudig bij Manchester, begrijp ik.

Het is hartstikke gezellig in de pub. Mensen gaan niet direct met je praten, maar na een tijdje toch wel. Hier in het dorp Langton is de pub echt een gemeenschapshuis. Mensen gebruiken de pub veel meer dan vroeger voor de maaltijden. Er is vaak echt lekker eten. Door die veranderde functie zijn er nu ook meer dan vroeger mensen (m/v) van alle leeftijden aanwezig. Omdat de pub doorgaans rond 23 uur sluit (dat hoeft trouwens niet meer van de wet) loopt er qua drankgebruik ook weinig uit de hand. 

Geen opmerkingen: