zaterdag 30 augustus 2014

Yoni's

Mijn boeddhistische buurvrouw vraagt of ik even langs kom, ze wil misschien iets met mijn boekje voor haar cursussen.

ik weet eigenlijk helemaal niet of ze boeddhistisch is - dat concludeerde ik ooit uit de twee boeddhabeelden voor haar deur - of meer tantristisch. Zij geeft tantra-weekenden voor koppels en voor vrouwen. 

We nemen mijn boekje door met de Japanse prenten. Echt een vrouwenboekje, zegt ze. Ik stel voor dat ze de cursusprijs met een tientje verhoogt en dat de cursisten dan na afloop mijn boekje cadeau krijgen.

Maar rondkijkend in haar woonkamer is haar insteek toch anders. In mijn boekje gaat het vooral om stil genieten. terwijl zij helemaal in de seksuele vrouwelijke energie zit. Op de wandkleden in haar kamer staat de yoni centraal. Dat moet een blij woord zijn voor de vagina. 

Ze neemt me mee naar haar kantoor, waar ze een laatje heeft met haar handel: yoni-eieren en yoni-staafjes. Daar zouden mijn boekjes dan tussen komen te liggen.

Geen opmerkingen: