zaterdag 10 februari 2018

Februari

Met kerst kregen we een amaryllisbol in wax. Die kon je zo neerzetten en dan ging die vanzelf groeien en bloeien. Water geven was niet nodig en omvallen zou hij ook niet. Ik kende het fenomeen niet, maar je bent nooit te oud om bij te leren. Sinds ik dit bolletje kreeg ben ik het al bij diverse anderen tegengekomen. Het is uitermate geschikt voor de stadse woning. Het neemt maar weinig ruimte in en je beleeft er heel lang verbazing en plezier aan. Ik verwachtte dat hij zou omstorten, maar het gebeurt nog niet. Deze amaryllis heeft een relatief kleine bloem.

Het is nog maar begin februari. Maar de vorst is weg. Ik zet de sneeuwklokjes die ik van de week alsnog in ons achtertuintje. Het ziet er heel natuurlijk uit. In de bakken voor beginnen de botanische crocusjes langzaam open te gaan, en ook wat hyacinthen die ik vorig jaar blijkbaar in de tuin had gezet.

Van Jelle van de Makkelijke Moestuinen kreeg ik een tip dat je nu al veldsla in de volle grond kunt prikken en aubergines kun je ook nu binnen gaan kweken. Op de verwarming. We gaan het allemaal proberen. 

Voor wie er meer van wil weten: hoe werkt dat met die amaryllis in was?

Geen opmerkingen: