vrijdag 23 februari 2018

Maar eh dokter...

De cardioloog: 'Mevrouw, we hebben niets gevonden. Er is niets met uw hart aan de hand. Wel heeft u af en toe last van extreem lage bloeddruk waardoor u flauwvalt. Ik zou onmiddellijk ophouden met die bloeddrukverlagende medicijnen. Niets wijst op een extreem hoge bloeddruk. Misschien heeft u last van witte jassen hoge bloeddruk. Ik zal uw huis aanraden nog een keer een 24-uurs-meting doen van uw bloeddruk.'

'Maar eh, dokter,  hoe kan dat dan met zowel hóge als láge bloeddruk?' 'U heeft nogal schommelingen in de bloeddruk blijkbaar.'  'Wat kan ik doen?' 'Genoeg drinken. Niet teveel koffie of alcohol, dat onttrekt vocht. Een glas bouillon af en toe.' 'Dus ik hoef ik ook geen pacemaker? Ik dacht nog: zijn Pacemaker-kliniek moet wel omzet draaien.' 'Nee, wij vinden pacemakers plaatsen erg leuk, maar u hoeft echt geen pacemaker.' 

Nou, dat was dan weer dat.

Geen opmerkingen: