vrijdag 24 juni 2022

Mobiel

Mooi middagje buurt taxi. De mensen en hun boodschappen. Een mevrouw zet ik af bij het Groot Winkelcentrum maar later vind ik op de grond van de taxi haar tasje. Ik terug naar het winkelcentrum en zoeken en zoeken, maar nergens mevrouw te vinden. e kan toch niets kopen/betalen zonder haar tasje, zou je zeggen. Daarna rijd ik een meneer van een verpleeghuis naar het nieuwe biercafe Oproer. Hij is halfzijdig verlamd en kan niet praten. Stapt moeizaam de auto in en uit. Ik moet zijn loodzware lamme been sjorren. Ik herken het meteen. Hersenbloeding. Dat had Vati ook. 

Dus als ik hem anderhalf uur later weer op kom halen zit hij met nog twee zwaar invalide oudere heren in dat café. Wat zijn jullie voor clubje, vraag ik. Alleen de jonge vrouw kan antwoorden. Zij blijkt de activiteitenbegeleidster uit het verpleeghuis te zijn en had dit uitstapje voor de heren bedacht. Heeft u een biertje gehad, vraag ik aan de meneer. Nee, schudt hij, maar hij straalt wel.

Geen opmerkingen: