zondag 12 juni 2022

Wonderen der natuur

Eigenlijk heb ik mijn moestuinbak vooral voor de verwondering over de wonderen der natuur. De groeisels. Deze prei staat er al zo’n negen maanden en die begint te bloeien. Bijna dan. Maar nu zo net vóór de bloei vind ik m op zijn mooist. Ik kocht de preitjes (mini-sprietjes) denk ik in augustus, en het werd niet zoveel, maar ook niet zo dat ze eruit moesten. En je kijkt even twee weken niet en dan dit. Fantastisch. Ik heb een paar nu heel artyfarty in een vaas op tafel gezet. 

Vandaag eruit gehaald: doorgeschoten andijvie, oude houtige tijm. Het meiraapje is verdwenen maar voor de pastinaak heb ik nog goede hoop. De bieten lijken het goed te doen, maar ik heb niet onder de grond gekeken. De sla moet binnenkort opgegeten. En er nieuw ingezet: babymais, amsoi (een Surinaamse groente, een soort paksoi geloof ik), selderijknol, venkelknol. 

Geen opmerkingen: