dinsdag 14 juni 2022

Vergeten

Dit is de kersenboom  in de volkstuin. De kersen doen het goed. Ik heb een heerlijk middagje op de tuin. Dat is te danken aan de vergeetachtigheid van Hani501.

Vergeetachtigheid wordt steeds meer een dingetje onder de mensen om mij heen. Zelfs dingen in de agenda zetten is geen garantie meer om ze te onthouden. (Ik weet nog dat Mutti op een gegeven moment élk telefoontje in haar agenda schreef en dat ik dat een beetje overdreven vond. Toen was ze over de tachtig.) Bobby en ik hebben afgesproken niet meer boos te worden als je iets voor de derde keer zegt en de ander is het alweer vergeten. It is what it is.

Enfin, ik zou vandaag dus naar Heeg, maar Hani501 weet van niets. Ze blijkt de afspraak wel gemaakt maar niet in haar agenda gezet te hebben. ‘En wat niet in de agenda staat bestaat niet.’ Ze heeft een afspraak staan in Eindhoven, en zo kan ze toch even langs komen. En kunnen we toch even bijpraten.

Eigenlijk is het wel lekker zo, want nu kan ik werkjes afmaken én naar de tuin. In de tuin heb ik nu drie projecten: het moestuingedeelte opschonen en uitbreiden, uitstekende takken (druif en braam) aan het huisje kortwieken, en een stukje gras bijknippen. Langzaam maar zeker centimeter voor centimeter de tuin meer eigen maken. Ik heb laatst op de markt een artisjok gekocht. Waar zal ik die eens neerzetten? Die wordt héél groot.

Bobby is nog steeds beschäftigt met het vocht onder het huisje. Want als er een hoosbui is staat het ónder de vloer behoorlijk blank. Of dat regenwater is of grondwater is de vraag.

Geen opmerkingen: