woensdag 31 januari 2024

Ajax!

Dia had gevraagd of ik meeging naar de Women's Champions League: Ajax tegen AS Roma in de Johan Cruyff Arena. Vanavond was dat. Toeb dat ze dat vroeg was het begin januari en ongeveer het dieptepunt van mijn laatste griep-met-nasleep. Ik ken bijna niemand van de Ajax vrouwen, alleen Sherida Spitse, dat wordt niets. ik wacht wel tot de volgende wedstrijd van de Oranjevrouwen in Heerenveen op 25 februari.

Nu blijkt de hele Ajax-wedstrijd op NPO3 integraal uitgezonden te worden. En het is weer spannend! Net als toen in Tilburg. Nu draait het om meespelen in de kwartfinale. De volgende keer wil ik mee.

Ondertussen kijk ik wel naar de wedstrijd, maar op de bank op de iPad met oortjes in, Bobby leest namelijk (nog steeds) in Sara Burgerhart. Het lijkt wel de omgekeerde wereld, zeg ik. Maar als fanatiek Feijenoordfan houdt hij niet van Ajax. 

Nu het voorbij is ben ik dolenthousiast op dat team met al die jonge speelsters, zoals Lily Yohannes, 16 jaar nog maar. Eritrees-Amerikaans, maar al een paar jaar in Nederland. En Kay-Lee de Sanders, 21 jaar, een volstrekt jongensmeisje. 

Aanvoerder Sherida Spitse (33) is zo gelukkig met de 2-1 overwinning, waardoor ze groepswinnaar zijn en door mogen, dat ze een beetje 'breekt' voor de camera bij Rivka. Volgende keer ga ik mee.

https://www.nu.nl/voetbal/6299708/ajax-vrouwen-van-underdog-naar-gevreesde-kwartfinalist-onderschat-jezelf-nooit.html



Geen opmerkingen: