donderdag 18 januari 2024

Lets dance!

Ik overweeg om van de seniorengym in Overvecht af te gaan en over te stappen op lessen 'Dansconditie 60+' bij een dansschool in de stad. Vandaag zou ik een proefles bijwonen, maar ik voel me nog steeds niet fit genoeg, dus ik heb afgezegd en gevraagd of het een week later kan. Dat kon niet telefonisch. Alleen per mail, of in het Systeem.

Bij de bevestiging van de proefles zaten drie bijlagen van de huisregels en algemene voorwaarden etcetera. Heel veel. Ik denk dat ze veel met wanbetalers en absentie te maken hebben en dat allemaal voor willen zijn. Voor de betaling moet je ze machtigen, als je niet komt om wat voor reden dan ook heb je geen recht op een andere les, etcetera. Ik snap het wel, maar het is niet erg verwelkomend. Dus nu ik afgezegd heb weet ik niet of ik wel 'recht' heb op een twééde proefles. We zullen zien.

Ook was er een paragraaf over kledingvoorschriften. 'Als je nog geen danskleding hebt doe dan makkelijke kleding aan. En trek schoenen aan die je alleen binnen en niet op straat draagt.' Pff, wat kan ik aantrekken? Een legging en lang t-shirt? Een wijde broek en een vestje? Een wijde lange bloeze? Een wijde lange jurk?

En wat voor schoenen? Als je googelt op 'dansschoenen' kom je vele soorten en maten tegen. En ik ga natuurlijk niet salsa dansen, of klaasiek. Help!

Vorig jaar mei had ik op internet orthopedische sneakers tegen hielspoor gekocht vanwege het optreden van het koor en de kledingcode zwart. De website leek Amsterdams maar de schoenen kwamen uit China. Ik vond ze wel aardig, en met extra orthopedische zooltjes erin kon ik er goed op lopen, alleen de blinkend witte zolen verkleurden al ras in goor oud geel. Jif mocht niet baten. Kortom: die schoenen heb ik vorige week weggegooid, zo erg vond ik het. En nu denk ik: doe waren goed geweest voor de proefles Dansconditie.

O, ik zit weer Voll im Trend!

Geen opmerkingen: