zaterdag 27 januari 2024

Vegetarisch

Waarover praten zij? 'We willen meer vegetarisch eten, en misschien wel 100% van het vlees af', zegt K. 'Maar het is zo moeilijk want vlees is zo lekker.' Ik vind vleesloos eten ook een mooi streven, maar zit met hetzelfde. Mijn oplossing is: niet te streng zijn, lekkere vegetarische recepten vinden en maken, en niet expliciet benoemen dat het vegetarisch is. De lekkerste vegetarische recepten komen in het mapje 'Nol & Erni', want die eten wel 100% vegetarisch. 

Dit recept is weer zo'n lekkere: bieten, aardappelschijfjes, prei, geitenkaas, dadels, hazelnoten en paneermeel. 25 minuten in de oven. Mmm! Helaas had ik voorgekookte bieten gekocht, voor het gemak, maar die zijn niet zo lekker. Ik gebruikte meer dan in het recept staat, dat vond ik wat karig. En de aardappelschijfjes had ik wèl zelf voorgekookt.

Recept

Geen opmerkingen: