woensdag 17 januari 2024

Ex Libris

Vroeger had ik een ex libris-stempel. Vanaf begin jaren tachtig tot eind jaren negentig verzamelde ik boeken. En daar zette ik dan dit stempel in. Hani501 stuurt met net een boekomslag en dit stempel. 

Herinnering. Ik weet nog goed dat ik eind jaren 90 van Amsterdam-Noord naar de Jordaan verhuisde. In Noord hadden we veel wanden en in de woonkamer een prachtige blauwe boekenwand, die Ex voor mij had gebouwd en geverfd. True love was dat. Het huis in de de Jordaan was een pijpenla van 3,5 m breed en geen plek voor een boekenkast. Ik geloof dat er toen 20 meter boeken weg moest. Dat was ook true love. Al die meters stonden op enig moment opgetast bij de voordeur. Maar eerst nodigde ik toen Hani501 uit om er van haar gading uit te halen. Ze nam bijna alle fotoboeken mee. Van ca 1983 tot ca 1994 had ik vrouwelijke fotografen verzameld. Daarna kwam antiquariaat Kok de rest halen. €2000 kreeg ik ervoor. Of hadden we toen nog guldens?

Nu is zij aan het ontspullen geslagen. Gaan nu mijn oude boeken naar hun tweedehands boekenschuur? Met dat stempel erin? Ik vind het een leuke stempel. Ik weet nog waar ik hem kocht. Een hele mooie stempel-winkel in hartje Amsterdam. De firma Posthumus.

Geen opmerkingen: