Ik ben overgestapt van zorgverzekeraar. In december bedacht ik dat ik dat eindelijk maar eens moest onderzoeken, maar ja, gedoe, en Univé is toch mooi saamhorig en idealistisch zou je denken. Ik zit er al dertig jaar bij. Maar het was wel een erg hoog maandbedrag. Enfin nu zit ik bij Zilveren Kruis voor € 30 euro per maand minder en volgens mij dezelfde aanvullende verzekering In hun welkomstmail stond dat binnenkort een zorgpasje in de app zou staan. Inmiddels is hat half januari, er komt een mailtje van Univé dat ze een factuur van me gaan afschrijven ('Zie de factuur in de app') , staat er geen factuur in de app. Kortom, ik moest maar eens gaan bellen. Die zorgverzekeraars willen echt niet dat je gaat bellen. De Zilveren Kruis-app gedownload en geïnstalleerd, en inderdaad staat ergens in de krochten een zorgpas, maar ik wil gewoon een pasje in de portemonnee. Als je bij een zorgverlener komt dat je dan je pasje kunt overhandigen. Ik moest ik die dingen maar eens gaan doen. De mens lijst het meest...
Zilveren Kruis gebeld. Liever willen ze dat je appt of chat, maar volgens mij gaat telefonisch sneller. Bovendien zegt dat iemand dat alles goed komt. Als je wilt bellen moet je door een woud aan vragen gesteld door een digitale stem heen maar uiteindelijk komt er dan een dame, die die vragen nog een keer stelt, maar uiteindelijk vraagt het voor me aan en zegt ze dat ik het pasje ook visa de app had kunnen bestellen. Over 10 dagen komt het. Pff.
Dan Univé gebeld. Op hun app en site staat dat er geen factuur meer open staat staat. Zelfde procedé. Eerst vragen van een digitale stem, dan een medewerkster. Ik had voor automatische incasso gekozen, zegt ze, en er wordt nog iets van de apotheek afgeschreven. Dat mailtje was om mij daarover te informeren, dat ze niet zomaar wat afschrijven. Wel een beetje een onzinnig mailtje, zeg ik, dat u voor de duidelijkheid verwijst naar een factuur die er niet staat. Ze legt het me drie keer uit, maar dat hun systeem onzinnige mailtje verstuurt dat snapt ze niet. Het systeem is heilig.
Daarna meteen twee evaluatiemailtjes, hoe ik hun communicatie vind. Grr.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten