donderdag 18 januari 2024

Nieuws

Bobby en ik kijken niet veel tv, tenminste niet samen. We kijken samen naar het Journaal en naar de Eredivisie. Op de iPad volg ik diverse series. Als Bobby tegen half elf van volleybal komt kijken we meestal samen naar het 8 uur Journaal.  Maar nu met het gedoe in de VVD rond de spreidingswet willen we graag zien wat er gebeurt bij de VVD en de kabinetsbesprekingen. Hoe het VVD-leider dilan Yesilgöz zal vergaan. Ik heb een soort van afkeer van Yesilgöz. Ze is zó ambitieus, ze zegt steeds dezelfde nietszeggende oneliners met een stralend gezicht, ook als er niets te stralen valt. Dat zij zelf als hartelijk ontvangen vluchtelingenkind zulke straffe standpunten inneemt, onbegrijpelijk. En dat nu onder meer Edith Schippers in de Eerste Kamer haar afvalt. Goed zo. Het is allemaal aan de orde bij het Journaal, bij Nieuwsuur en bij Op1. Dus ineens zitten we rond middernacht gretig naar mogelijke heibel bij de rechtse partijen het hele rijtje programma's af te kijken. We nemen ook nog een blokje 'datingfraude' mee, vaak oudere mensen die op zoek naar een nieuwe liefde enorm opgelicht worden. En een kijkje in het Westland waar ze echt geen AZC willen. En nog fanatieker PVV zullen atemmen.

Dat ik niet vaker naar Nieuwsuur kijk. Dat is het soort kritische journalistiek waar je behoefte aan hebt. Ik ken die twee nog van vroeger, van de lokale Amsterdamse zender AT5, waar ze hun journalistieke carrière begonnen. Samen.

Geen opmerkingen: