zaterdag 21 januari 2023

Nog even over Venlo

Dinsdag en woensdag ben ik gaan zitten om het artikel te schrijven over de tentoonstelling in Venlo waar ik vorige week was. Ik vond het niet eenvoudig. Veel meer dan wat gestamel kwam er eerst niet. Maak daar maar eens een aansprekende tekst van. Mijn houvast was de ervaring van een mooie dag naar Venlo en een inspirerende tentoonstelling. Dat wilde ik vertellen. En ik wilde ook dat sceptici zouden doorlezen.

Ik vind het leuk om over tentoonstellingen te schrijven die mij trekken, ongeacht of ze blockbusters zijn. Een tentoonstelling over mystiek ik Venlo lijkt me geen blockbuster. Zwaze was dus vooraf wat sceptisch over het onderwerp, maar ging toen toch mee. En toen het af was las Hani501 mee. En Zwaze vond het goed. En nu staat-ie online. Het is volbracht. Daar ben ik dan weer trots op. 

Geen opmerkingen: