vrijdag 1 augustus 2008

Kunst onderweg (6)

Mijn nieuwe missie om mijn lieve lezertjes deelgenoot te maken van de kunstwerken onderweg van huis naar het werk neemt steeds bizarrer vormen aan. Want natuurlijk wil ik mijzelf en u informeren over de kunstenaar, zijn/haar idee, zijn/haar andere werken, de opdrachtgever, wat de vraag was en hoe het antwoord te interpreteren. Maar niets daarover.

Dit kunstwerk staat bij het hoofdkantoor van woningbouwvereniging Eigen Haard. Toen ik het object vanochtend omstandig fotografeerde (vanuit welke hoek komt-ie het beste uit? Moet het hele kantoor er bij op of juist niet? Moet ik een detail nemen?) liepen de employees verwonderd langs mij heen.

Je ziet met hoeveel verve en visie het gebouw is neergezet. Transparantie en Licht lijken me de sleutelwoorden van deze kantorenstraat. De werkelijkheid is een beetje megalomaan. De kunst is daar het toppunt van, zo groot, zo hoog. Why? Voor wie? Ik zie er een in plakjes gesneden reus in, en associeer het qua woningbouwvereniging met jaren zestig flatgebouwen. Maar RoRo7 heeft er nog nóóit een mens in gezien, die vindt het alleen een fantastische waterpartij.

Geen opmerkingen: