donderdag 31 juli 2008

Kunst onderweg (5)

Deze reeks Kunst Unterwegs wordt een bonte verzameling. Ik kijk nu onderweg nog beter uit mijn doppen en zie de reeks al groeien. Morgen de camera weer mee in de tas voor de terugweg.

Na de landschapskunst van verroeste boomstronken onder de NS-sporen rond Sloterdijk fiets ik drie hoeken om en dan stuit ik op het hoofdkantoor van de FNV, vrijwel onze buren aan de Naritaweg. Dat heeft ook een kunstwerk. Een groot brok graniet verbeeldende een persoon zonder armen en zonder kont. Is dit bedoeld om de leden herkenning te bieden? Of een hart onder de riem te steken? 'Een koopje uit een Oostblokland', zegt RoRo7.

Kan geen enkele informatie vinden over dit beeld. Wel dat de FNV ervoor pleit dat 1% van de Rijksbegroting naar kunsten gaat. Vind ik dat ze ook de kunstenaar bekendheid moeten geven. Maar opvallend is het.

Geen opmerkingen: