dinsdag 22 juli 2008

Van der Velde nu ook in Groningen

's Kijken of ik a.s. zaterdag de moed heb om naar Groningen af te reizen. Ik ben wel heel benieuwd wat Rutger van der Velde en Ad Peek van de Leeuwarder boekhandel Van der Velde en Gelly Talsma van Athena's Boekhandel daar samen aan het A-Kerkhof gesmeed hebben. 800 vierkante meter. 30.000 titels. Deze 'fusie' schreeuwt om verhalen uit de oude doos, uit mijn studietijd in Groningen, waar ik mijn studieboeken (Nederlands) kocht bij boekhandel Berghuis, waar Gelly als onmiskenbaar potje achter de toonbank stond. Al had ik daar allemaal nog geen weet van, griezelig vond ik het wel. Toen ze eenmaal haar eigen Athena's Boekhandel had geopend (ca 1979) vond ik dat zo spannend dat ik er nooit naar toe dorst. Pas toen ik voor Boekblad ging werken kon ik haar ontmoeten door haar te gaan interviewen...

Geen opmerkingen: