maandag 22 oktober 2012

De garage

Ik sta in bus 37 als Rikus van de garage belt. Wederom zuchtend. Hij heeft alle onderdelen nu wel in huis, een nieuwe koppeling en wat al niet, maar nu krijgt hij de as niet los. het is duidelijk, Rikus wil erkenning voor zijn inspanningen. Hij wil gezien en gehoord worden. De garagehouder is ook een mens.

Maar ik moet met uit de bus, want anders geraak ik in Molenwijk, en dat is zeker niet de bedoeling, en dus moet ik terwijl ik telefoneer ook op de stopknop drukken, mijn portemonnee pakken en de OV-chipkaart uitchecken. En tegelijk moet ik luisteren. De as zit muurvast, zoveel begrijp ik, en als hij er te hard aan wrikt en krikt en scharniert, dan kan die as breken en dat kost ook weer 500 euro.' Ik snáp dat u  niet kan beloven dat-ie mórgen klaar is.'

Ik bel Zus4. Zij vindt het ook verschrikkelijk voor mij. Dat is die bolide van jou niet waard! Zelf heeft zij een tamelijk nieuwe Audi. Maar geeft ze toe, ook zij had laatst een reparatie van 1800 euro.

Geen opmerkingen: