zondag 7 oktober 2012

Okyay

Het Fairprice Hotel is 500 meter van S-Bahn Galluswarte. Het is wel een minimáál hotel: er is geen ontbijt en ze maken je kamer ook niet schoon. Wel gratis wifi via een ingewikkeld hotspot-systeem. Tegen de tijd dat ik internet op alle apparaten aan de praat denk te hebben, ik moet alle drie de apparaten apart aanmelden en bevestigen, had ik niet door dus, als ik denk dat eindelijk alles werkt blijken alle inlogs alweer verloren gegaan. Grr. Tegen de tijd dat ik klaar ben is het aardedonker in het Gallus Viertel.

Ik blijk de oplader voor mijn netbookje vergeten te zijn. Er is hier wel een Turks internetcaféetje annex telefoonwinkeltje, (hoe heet oplader voor netbookje auf Deutsch?) maar die heeft alleen een doos met diverse stekkers (6) en accus, voor 25 euro...

Het is een beetje een armoedige buurt. Type Oostblokflats. De straat ligt open. Alle restaurants in de buurt zijn dicht: de Griek, de Frankfurter en de Italiaan...

Zo raak ik verzeild bij Okyay, een groot Dönerrestaurant. Wel vol gezellige traditionele Turken, maar een limonadeglas Rotwein, desnoods lambrusco, waar ik inmiddels verschrikkelijke zin in heb, zit er hier niet in. Het wordt een Döner met cola light. Toch heb ik al een beetje de Frankfurt-thrill.

Geen opmerkingen: