maandag 1 oktober 2012

Koefnoen

Mijn trouwe lezers weten al dat ik fan ben van Koefnoen. Er zijn er vast bij die níet op zaterdagavond kijken, dus voor u deze service. Ik heb drie van de tien sketches uitgekozen. Ik heb die van Samsom en Rutte bij Love Letters achterwege gelaten, hoewel die ook heel leuk zijn. Ik heb af en toe een beetje moeite met satire, merk ik. Vooral als jonge mannen vreselijke dames-op-leeftijd spelen. Als ik in een oud feministisch discours ga hangen, krijg ik bijna de neiging het vrouwenhaat te gaan noemen. Of is het juist médedogen?

Rolfje en Wimpie die over de nieuwste ontwikkelingen op de iPhone discussiëren vind ik heel erg leuk, maar Ipie's liefde voor haar jonge katje die doodgaat, die doet mij bijna pijn, evenals Eus die met haar man mee gaat naar de hertenbronst op de Veluwe. Volgens Bobby zet Koefnoen mannen even karikaturaal neer als vrouwen. Kijk zelf maar wat u ervan vindt.

Rolfje en Wimpie

Ipie Poesje


Okko en Eus Hertenbrondst


Geen opmerkingen: