maandag 28 januari 2013

2 kilo

De Diëtiste is weer zeer tevreden over mij. Deze maandag ben ik anderhalve kilo lichter dan vorige week maandag. Dat tikt aan. Samen nu al twéé. Zoals ik speel met haar regels en mijn sociale leven vol onverwachte taarten, snacks en bubbels, dat vindt ze erg leuk.

Dat ik daarnaast elke avond gekweld word door intens verlangen naar patat, chocola, wijn, nootjes, appeltaart, kaas, worst, dat is heel gewoon, zegt ze. Het is erger als je veel koolhydraten eet. Voor langzame leerlingen duurt het een jaar voor ze zich dit eetregime echt eigen hebben gemaakt, troost ze, voor snelle leerlingen een half jaar. Mij rekent ze tot de laatste categorie.

Heb je zelf dit dieet ook gedaan, vraag ik nieuwsgierig. Ze is volgens mij zelf ook geen maatje 38. Ja, zegt ze, en ik kom van veel verder dan jij...

Geen opmerkingen: