woensdag 2 januari 2013

Opties

'Dóe het maar gewoon', raadt Zus4 die opbelt, 'dat zei je zes jaar geleden ook tegen mij toen ik zat te tobben over wonen.' 'Dóe het maar gewoon, zegt Heleen', rapporteer ik aan Bobby. 'Dat zei ik zes jaar geleden ook tegen háár toen zij zat te tobben over haar huis.' 'Zegt Heleen: Doe het maar gewoon?' vraagt hij. 'Ja', herhaal ik. 'Heleen zegt: Dóe het maar gewoon.' 

We hebben een afspraak met de makelaar van Wonen aan de Klop. De dag voor Kerst heb ik een Optie genomen op huis nr 43. Dat klinkt heel daadkrachtig. Heb je een Optie genomen? Ja ik heb een Optie genomen.

Alle mogelijkheden aan meerwerk (opties) zet ik op een rijtje en leg ik aan de makelaar voor. Wel een beetje duur, zeg ik, wij dachten meer aan de hélft van de prijs. Volgende week hebben we weer een afspraak.

Geen opmerkingen: