donderdag 24 januari 2013

Rijtjesfoto

Al een tijd heb ik geen rijtjesfoto meer geplaatst. Maar ze zijn er natuurlijk nog wel. Hier midden op de foto staat de aanstaande bruid, nog net niet in bruidsjurk gestoken. En al haar zusjes en broertje. En nu de speech: luchtig en geestig. Eerder deze week probeer ik al een eerste A4, om er zeker van te zijn dat er iets is danwel komt. 'O!' kerm ik per mail tegen Zus4, 'ik weet niets! Lees even mee! Is dit wat?'

Ze vindt het gelukkig al heel mooi. 'Ieder heeft zo eigen herinneringen', schrijft ze terug, 'ik bijzonder weinig trouwens. Van de bruiloft weet ik nog dat ik een blauwsuède rokje aan had en twee ballen aan een leren touwtje als sieraad. Ik vond het zelf erg mooi. Jammer dat we die liedjes niet meer hebben. Ik vind dat Zus1 de ideale schoonzoon, man, zwager, vader, opa enz getrouwd heeft, en dat we daar allemaal wel een beetje jaloers op zijn.'

Vandaag ben ik om 22 uur klaar met werken (dat krijg je met zo'n doordeweekse vrije dag) en mag ik nog even de speech afmaken.  Met liefde, natuurlijk.

Geen opmerkingen: