maandag 21 januari 2013

Let's just be glad for the time together

Ik ga niet weer de kou in, maar ik ga weer plaatjes draaien. De plaatjes mijner jeugd. Weer één van mijn eerste lp's. Diana Ross, 'Touch Me In The Morning'. Ik had een heel stom pick-upje daar op die zolderkamer te Groningen, maar wat was ik blij met mijn elpees. Ik had er niet zoveel, eerst, dus die ik had die draaide ze grijs. 

Ze gingen allemaal hartstochtelijk over Liefde en Leed, maar naar Liefde met een grote L had ik toen ik deze plaatjes grijsdraaide alleen nog maar mogen smachten. Misschien dat ze daarom des te indringender binnenkwamen?

Touch me in the morning / Then just walk away
We don't have tomorrow / But we had yesterday
 
 Hey, wasn't it me who said / That nothin' good's gonna last forever
And wasn't it me who said / Let's just be glad for the time together
Must've been hard to tell me / That you've given all you had to give
I can understand your feelin' that way / Ev'rybody's got their life to live
...

Geen opmerkingen: