zaterdag 19 januari 2013

Bami

Zullen we wat leuks gaan doen, zeggen we, en zo geraken we bij het Indonesisch restaurant Sampurna aan de Bloemenmarkt. Want ik kan niet meer op de naam Cilubang komen, in de Runstraat, wat mijn lievelings-Indonesisch-restaurant was toen ik nog in de Looiersdwarsstraat woonde. Ja, de ouderdom komt met gebreken, en ineens weet je de naam van een voormalig lievelingsrestaurant niet meer. En zaterdagavond was-ie wel altijd vol, dus met min tien graden op de bonnefooi... Hú!

Sampurna is ook goed, heeft een hoog cijfer op Iens, maar er zit een groepen toeristen of collega's samen te eten wat met nogal luide conversaties gepaard gaat. Ik neem gadogado vanwege de vele groenten, Bobby kiest bami voor de bami-experience. Maar voor de èchte bami-experience moet men niet naar de Indonesiër, hoe lekker en verfijnd ook, maar gewoon naar de Chinees. En voor authentiek Indonesisch eten naar eh... en dan weet ik ineens de naam Cilubang weer.

Geen opmerkingen: