zondag 13 januari 2013

Sauna in de vorst

Het is al bijna twee maanden geleden dat Bobby vroeg of we naar de sauna zouden. Hij kan daar erg naar snakken. Dat heb ik nooit, snakken naar de sauna. Op de een of andere manier herinner ik me van saunabezoeken vooral de koude douche en het steenkoude afkoelbadje. En het vriest nu! Twee maanden geleden was het de dag dat ik mijn bed niet uitwilde, PAAZ las en mij helemaal identificeerde met de moeilijke hoofdpersoon en gordelroos kreeg. Het heeft al met al best lang geduurd, maar gistermiddag zeg ik opgewekt, bijna huppelend: Ik ben geloof ik hersteld! Vandaar Bobby's vraag: 'Zullen we naar de sauna?'

Ik ben echter ook nog eens een beetje eenkennig qua sauna's en wil eigenlijk alleen naar Sauna Den Ilp. Dat buitenbad in het Twiske met die keiharde waterstralen op je schouders! Mmm. Maar Bobby wil mij graag zíjn sauna laten zien. We zijn al zes jaar samen en nog nooit heb ik zijn sauna gezien. Vooruit dan maar, geef ik toe met hartelijke tegenzin, want er is geen enkel tegenargument te verzinnen, gaan we naar jóuw sauna. Hij meent dat ik altijd tegenstribbel, en dat ik het uiteindelijk best leuk en lekker vind. Wat waar is.

De Utrechtse Sauna Lamar is inderdaad een leuke sauna. Hijligt aan de Jutfase weg, een mag rafelrandgebiedje aan een kanaal de oude uitvalsweg naar Nieuwegein. Leukstukje Utrecht. Er zijn maar weinig mensen, dat is een groot voordeel. Er zijn veel heerlijk zachte oranje banken met veel kussens waar je languit op mag liggen. Er zijn lekkere smoothies, muntthee, salades. O, wat gezond. En op die koude douche en dat ijskoude afkoelbadje na is alles lekker warm.

Geen opmerkingen: