vrijdag 23 januari 2015

Bank

Het is maar heel subtiel, maar niet te ontkomen. Het soort kleren dat een dame dient te dragen als zij bij het hoofdkantoor van ABN AMRO in huis is. 

Ik ben daar, ik zit in een auditorium vol accountants. Mijn nieuwe collega's hebben ook een titel (een website) voor/over accountants gekocht en dat wordt in het hoofdkantoor van ABN AMRO gelanceerd. Ik was nog nooit aan de Zuidas. Dat is zo ontzettend níet mijn wereld. Alleen al daarom. 

Ik ben aangemeld met mijn kenteken en mijn naam. Bij de slagboom moet je dan je naam zeggen - een camera heeft dan al je kenteken geregistreerd. Het is verpletterend vreselijk. Het is er een en al luxe en glanzend marmer en mensen in grijze (mantel)pakken. 

Bij de wc zie ik dat de kledingcode zelfs doorgevoerd is tot op het bordje van het damestoilet. Men maakt wat mee.

Geen opmerkingen: