donderdag 8 januari 2015

In shock

Waar was je toen Pim Fortuin werd vermoord? Waar was je toen Theo van Gogh werd vermoord. Waar was je bij de aanslag op 9/11? Daar kunnen we nu weer aan toevoegen: waar was je tijdens de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo? Ik liep in de duinen en had geen idee. Ik deed boodschappen en had geen idee, ik zag een cartoon van Joep Bertrams langs komen  op Facebook en registreerde alleen maar: Is er iets aan de hand? 

Toen ging ik koken en afwassen en een beetje bloggen, over fietstassen nota bene, waardoor ik ook het Acht Uur Jounaal miste. Pas bij het Tien Uur Journaal kwam de informatie tot me en voelde ik me schuldig. En dan Nieuwsuur. En dan Jinek. En dan de herhaling van DWDD.

Mijn blog is niet over het Nieuws. Mijn blog is over de postzegel van mijn kleine leven. En op een dag als deze schaam ik me over die insteek. Zou niet moeten.

Geen opmerkingen: