zondag 4 januari 2015

Zin in Zingen

Zus1 is zo door mijn enthousiaste blogjes over de zondagmiddagen 'Zin in Zingen' in de Oude Lutherse Kerk geïnspireerd geraakt dat ze wel een keertje mee wil. 

Vandaag is het zo ver en nu vallen mij ineens diverse minder leuke kanten op. De deur gaat pas laat open omdat er problemen zijn met de techniek. Er zijn allemaal assertieve Amsterdams die op hoge toon commentaar gaan zitten leveren, afkeurend, zoals dat ik tussen de tenoren zit, of dat ik mee-neurie terwijl de juffrouw gevraagd zou hebben om dat even niet te doen. 

 Ze doen vandaag veel liedjes in vreemde talen, zodat je alleen al door de vreemde woorden niet voluit kunt zingen. En dat is de diepste diepste wens, de reden dat je daar naar toe gaat, voluit te zingen.

Vandaag zingen we:
1. Ven kan segla (Zweden)
2. La tendresse (on peut vivre sans richesse)
3. Komt vrienden in den ronde 
4. Seidema deidema (veel op YouTube)
5. Augun min og (IJsland). Björk zingt het ook.
6. Aujourd'hui je Chanterai.
7. Wil ye gang love (my love he stands in yon chaumer door)











Ze vindt het heel leuk, zegt Zus1, maar niet zo om elke maand hiervoor naar Amsterdam te komen. Dat heb ik zelf ook. Het was gewoon een wat mindere aflevering. Zeker als je hooggespannen verwachtingen hebt. Dat kan gebeuren.

Geen opmerkingen: