zondag 25 januari 2015

Oost

Ik ging een keer daten met een Antilliaanse vrouw uit Oost. Tien jaar geleden ofzo, Voor haar had je in Amsterdam ossies en wessies en waren dat volstrekt andere mensen. Zij woonde achter de Oosterparkstraat. Ik woonde in de Jordaan en was voor haar een echte wessie. Het klopte wel, als wessie kom je nooit in Oost. En ossies hebben een gemeenschappelijke andere ervaring van de stad. Dat ervaar ik ook nu ik er woon. 

Ik nodigde Broer&Zwager eens uit voor een verjaardag, bij dit Badhuis. Zij wonen in De Baarsjes - in West- dat ooit een minne buurt was maar nu enorm hip. Mijn Javaplein vonden ze net Oost-Berlijn. Exotisch, maar vooral ook een beetje armoeiig.

Als ik hier straks wegga kom ik denk ik nooit weer terug. Ik kan bijna alle ontmoetingen in dit café nog voor de geest halen, Schoonmama was er zelfs een keer te eten, toen dat nog ging, en na afloop kwam de taxi van Valiz haar bij dit Badhuis halen om haar terug naar Maassluis te rijden.

Geen opmerkingen: