vrijdag 30 januari 2015

Winter

Gisteren was dramatisch winters weer voorspeld en veel files, en reed ik fluitend zonder sneeuw en zonder een centje pijn naar Bunnik. Terugweg hetzelfde laken een pak. Soms zit het tegen, maar soms ook zit het mee! 

Voor vandaag ben ik optimistisch, alle weer-appjes voorspellen wel winters weer, maar geen vorst. Ik ga ontspannen slapen. Hoe erg kan het zijn?

Maar vanmorgen word ik om 6 uur wakker van het geluid van fel ruitenkrabben. Er ligt inderdaad een dikke laag keihard ijs op de ruiten, ik ben er meer dan 10 minuten mee bezig. En als ik voor de zekerheid even op de filemelder kijk, blijkt er vandaag 11 km stil te staan tussen Abcoude en Breukelen en 11km stil tussen Muiden en verderop. Geschaarde vrachtwagen, door de middenberm. Dan maar weer terug naar huis. 

Geen opmerkingen: