zaterdag 10 januari 2015

Met de trein

Ik dacht: Laat ik met de trein gaan. Wel zo relaxed.

Maar gaat er überhaupt wel een trein? Op de borden staan vooral treinen die niet gaan. Niet naar Nijmegen, niet naar Den Haag, niet naar Rotterdam... Why???

Utrecht Centraal is een doolhof. Hoe kom je überhaupt bóven? De trappen zijn geblokkeerd. En ik moet plassen, waar zijn in godsnaam de wc's? 

Eindelijk vind ik een informatieloket. Waar zijn de wc's en hoe geraak ik in Den Haag? vraag ik. 'Spoor 9', zegt de NS-beambte uit zijn hoofd. 'Maar die trein gaat niet verder dan Gouda, staat op de borden. Moet ik dan vanaf Gouda met een bus?' 'O', zegt hij, 'dat klopt niet.' En inderdaad. Uiteindelijk heeft de trein alleen maar een kwartier vertraging.

In de trein meldt een stem dat er door de storm bij Den Dolder platen op het spoor gewaaid zijn. Met die informatie spoelt alle ergernis weg en verzoen ik mij weer met de wereld. 

Geen opmerkingen: