donderdag 3 september 2015

20 jaar

Zus3 komt een avondwandeling doen. We lopen een rondje Vecht en eindigen op het terras van Het Vorstelijk Complex. Het is al donker. 'Weet je dat het vandaag de sterfdag is van Vati', vraagt ze. Twintig jaar geleden is dat al. 1995. Wij waren erbij, zegt ze. Dat is waar ook. Het was in het Scheperziekenhuis. Hij lag al in coma. Toen hij zijn laatste adem uitgeblazen had ging ik iedereen bellen. Dat leek me heel moeilijk, wat moest je zeggen, maar ik deed het toch. De ooms en tantes. 'Ik heb een nare mededeling. Vati is overleden.' 

Ik was de datum eerlijk gezegd helemaal vergeten. 

Deze foto is van ca 1964. Vati zit links. Hij was toen 40, in de kracht van zijn leven. Alle Geschwister staan erop. Plus nog een bevriende vruchtbare familie, die mij eerlijk gezegd niets meer zegt.

Geen opmerkingen: