dinsdag 1 september 2015

Japanse toestanden

Vandaag ga ik met de bus naar Bunnik, want vanavond ga ik naar Paradiso te Amsterdam. Ik ga ook maar weer eens het OV uitproberen. Van 17.30 tot 23 uur in Amsterdam parkeren kost al gauw 20 euro, plus uit eten, plus toegangskaartje... Eerder besloot ik dat het de ergernis en tijdwinst waard was, nu probeer ik toch weer de OV-experience. Het wordt een hele dag overstappen in meutes. Echt mijn hobby.

Mijn eigen Bus 3 vanaf het Prins Bernhardplein snap ik nu. Die rijdt op tijd en snel. In Bus 3 tref ik een buurvrouw in die webdesigner blijkt en in Amsterdam-Noord werkt. Ze werkt nu aan de site van de Vogelbescherming. Dat is leuk!

Dan moet ik op Utrecht Centraal Bus 41 naar Wijk bij Duurstede vinden, want die stopt dichter bij het werk dan de trein. Zoals bekend is het gebied rond Utrecht CS een onoverzichtelijke chaos. Voor de gemoedsrust kan men daar het beste een kwartier extra voor nemen. En inderdaad. Te Utrecht raak ik - ondanks grondige voorbereiding - verzeild op een verkeerd perron en wel op dat van de bus naar De Uithof. Hier zijn Japanse toestanden. Elke 5 minuten komt er een bus, maar die kan de toevloed studenten en wetenschappelijk medewerkers niet aan. Om het te reguleren staan er maar liefst vijf veiligheidsbeambten die de busreizigers in toom moeten houden. Ik mis mijn bus 41. Dat kwartiertje tijdverlies was dus goed ingeschat.

Als ik met de bolide was gegaan was ik al lang op het werk geweest. Al met al doe ik er 5 kwartier over, minus dat kwartier is dat dus een uur. Met de fiets is 19 km ook 5 kwartier. Leve de bolide.

Geen opmerkingen: