vrijdag 4 september 2015

Project

Ons Niftarlake-parkgroepje heeft het tot de status 'Project' geschopt met een Budget, en nu heeft de Gemeente er ook een projectleider aan toegevoegd. En een communicatie-ambtenaar. 

Met een der buren heb ik met hen een  aftastend kennismakingsgesprek. Zij hebben ons gebombardeerd tot Enthousiaste Bewonersgroep en nu moeten zij en wij elkaar leren begrijpen. Zij praten in afkortingen en processen, en ik over fantasieën en dromen. Mijn buurman werkt ook veel met de gemeente samen. Hij begrijpt dit beter. Ik geloof dat zij het initiatief niet van ons willen afpakken, terwijl wij niets liever willen dan dat ze het overnemen. Maar er moet wel inspraak en draagvlak georganiseerd worden, want dat is eenvoorwaarde voor de Gemeente om ja te zeggen. Ik houd helemaal niet van inspraak en draagvlak. Maar ik snap wel dat wij als buurtbewoners eerder een gezelschap draagvlak bij elkaar trommelen dan zo'n formele uitnodiging van de Gemeente. Maar wie weet. Het zal een traject van lange adem worden.

De foto heb ik op internet gevonden. Zal jaren zestig zijn. In deze wijk hebben ze vanaf de Vecht 'lobben' park de wijken in gemaakt. De huizen die erop staan zijn er niet meer, daar wonen wij nu.

Geen opmerkingen: