zondag 6 september 2015

Knollen en rapen

Naar AH voor wat boodschappen. Ik heb een recept uitgezocht met vis, aardappelen en knolselderij, maar ik zie geen knolselderij. Er werken Marokkaanse jongens op de groenteafdeling. Knolselderij? Hij heeft geen idee. 

Wel ligt er een paarse knol in een bakje, waar overigens 'broccoli' op staat. Wat is dit voor een knol, vraag ik. Hij zegt bijna 'broccoli' en heeft duidelijk geen idee, maar behulpzaam googelt hij op zijn smartphone 'rode knolselderij'. 

We komen er niet uit. Ik ga wel naar de Turkse groenteboer, zeg ik. Die weet wel dat die paarse knol een koolraap is, maar hij stuurt mij naar huis met een koolrabi, waarvan hij zeker weet dat dàt een knolselderij is. Nee, zeg ik. Ja, zegt hij. Ik neem hem toch maar mee, want hij heeft ook geen knolselderij. Op de foto dus de koolraap.

Onderzoek wijst uit dat we hebben: koolraap, knolraap, koolrabi en knolselderij.

Geen opmerkingen: