zondag 3 maart 2019

Klusje klaren

Er kwam van de week een factuur met de Gemeentebelastingen, oef. We overwegen een eenvoudig weekje weg. Er liggen nog dríe bekeuringen van rond de 50 euro voor steeds enkele kilometers te hard rijden (steeds bij Rotterdam, waar je maar 80 km mag), de kosten van de acupunctuur-behandeling met de zakken vieze Chinese kruidenthee loopt ook snel op.

Leef ik - hoe gebudgetteerd ook - een beetje boven mijn stand? De wekelijkse yoga, het koor en nu weer de fitness. De tripjes naar de musea, het goedkope uitgaansabonnement, de moestuin in Oud-Zuilen. Het kon allemaal best, ik had het berekend, en op  zich zijn het allemaal de bedragen niet, maar toch begint er iets een beetje te wringen. Voor onverwachte tegenvallers als bekeuringen belastingen en zere scharnieren  is eigenlijk niet zo'n ruimte meer. Ik krijg het er een beetje benauwd van. Het is tijd voor scherpere keuzes maken. De bankafschriften bestuderen. Abonnementen opzeggen. Ik hoop dat het als dat klusje eenmaal geklaard is een beetje oplucht. 

Geen opmerkingen: