Een bericht van het UWV in de Berichtenbox. Ik word altijd een beetje zenuwachtig van de mailtjes van het UWV, dat er een Bericht is. Stuur dat bericht toch meteen! Maar nee, je moet eerst naar hun site, dan inloggen met je DiGiD, en dan raak je de weg kwijt want het is nogal een klantonvriendelijkheid site, helemaal ingericht volgens hun eigenste woud van regels. Enfin, het bericht was een standaardmededeling, dat ik in maart te weinig had gesolliciteerd en of ik mijn rechten-en-plichten wel kende. Dat je gekort kan worden als ik niet genoeg solliciteert, of zelfs stopgezet. Dreigende taal. Hu!
Het bericht besluit met twee opties: óf uitleggen waarom ik te weinig gesolliciteerd had óf alsnog een sollicitatie opgeven die ik blijkbaar vergeten was op te geven. Het is of of. Na veel zoeken lukt het me om een sollicitatie te antedateren, waardoor ik er ineens weer genoeg in maart heb. En dan kan ik ook nog uitleggen dat Schoonmama is overleden en dat het doorgeven er daardoor bij ingeschoten is. De volgende ochtend om 08u heb ik een persoonlijk ondertekende UWV-condoleance in de berichtenbox. Er werken daar toch ook echte mensen. Regelmatig zie ik een vacature voorkomen van de communicatie-afdeling van het UWV, die zoeken mensen om de communicatie klantvriendelijker te maken. Ik krijg ook vaak klantonderzoek-mailtjes van ze. Of ik tevreden Maar het hele UWV-systeem is zo klantonvriendelijk, je kunt niet eens iemand bellen, daar is geen beginnen aan.
Deze zondagochtend zomertijd ga ik er maar weer een schrijven, dan zit ik voor de komende weken alweer op de helft. Dat geeft toch wat ontspanning. Het rare is: elke keer vind ik het léuk om te solliciteren en hoop ik dat ik uitgenodigd wordt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten