vrijdag 1 maart 2019

Telephone

En dan had ik nog een dingetje met Vodafone. Daar werd ik vorig jaar overhaast klant van nadat de werkgever failliet was gegaan en ik mijn telefoonnummer wilde behouden. Eind maart 2018 was dat. Maar omdat ik al jaren geen eigen abonnement had betaald had ik geen idee. Is mijn dataverbruik 2 GB, 4 GB, 10 GB? Geen idee. Ik nam dus maar 10 GB. Ik ga dat wel bijhouden, maar op hun site en app kun je het nergens vinden.

Vanaf zo’n twee maanden geleden begonnen anonieme meisjesstemmen me te bellen over het verlengen van mijn contract. Ik houd er niet van gebeld te worden, ik ben altijd met iets bezig en wil dan liever niet gestoord worden, dus dat zei ik ook tegen die meisjesstemmen. Dan wilden ze een bel-afspraak maken en dan belden ze niet terug. Toen heb ik gezegd dat ze me NOOIT meer mochten bellen. Dat hielp.

Ik was al lang van plan om naar de Vodafone-winkel re gaan, want daar weten ze alles. De winkel in Overvecht is wat zieligjes, daar zie je dat de telefoonwinkels betere tijden hebben hebben gehad. Maar in het nieuwe Hoog Catherijne is een nieuwe  Ziggo-Vodafone-flag ship store gekomen. Daar zijn ze vast heel klantvriendelijk. Een aardige Turkse jongeman met hooikoorts staat me te woord. Hij zoekt op wat mijn dataverbruik was geweest: gemiddeld 2,4 GB per maand. 

Ik vraag hem nog: klopt het dat ik als klant die gegevens niet zelf kan inzien onder ‘mijn gegevens’? Ja dat klopt. En dat de aanbiedingen die ik krijg lokkertjes zijn die meer beloven dan ze geven? Ja dat klopt. En wat gebeurt er als ik 2 GB neem en ik ga daarovergeen? Dan betaalt u ca 5 cent per MB en krijgt u steeds waarschuwingen per sms dat u over uw limiet heen bent. Nou ja, ik ben er snel uit.

Wat een geld-uit-de-zak klopperij allemaal, die telefonie. Maar dan nog laat ik me liever door zo’n snotterig jongmens informeren dan door een telefoonstem.

(Dit gebeurde op woensdag. Ik vertel dat van die hooikoorts van die jongen omdat ik zelf toen ook zo’n drupneus kreeg. We konden tijdens het verkoopgesprek de tissues niet snel genoeg uit het doosjes trekken. Toen ik thuis kwam was ik echt ziek).

Geen opmerkingen: