zaterdag 22 april 2023

‘Dag & nacht’

Na de overheerlijke maar in deze staat van voet veel té lange strandwandeling gisteren (13 km) ben ik een dag uitgeschakeld. Voor de verplichte tuindienst op zaterdagmorgen heb ik me maar weer afgemeld en ik blijf in bed. Heerlijk. Het voelt een beetje als schoolziek.

Gisterenavond was ik al begonnen aan de nieuwe ziekenhuisserie ‘Dag & nacht’ van Kim van Kooten en die heb ik vandaag in bed helemaal afgekeken. Hij is helemaal goed. Heel erg goed. Alles klopt. Het gaat over een verloskunde-afdeling van een ziekenhuis, Rotterdam, met hoofdpersoon Ella (gespeeld door Kim van Kooten zelf). De afdeling is chronische onderbezet en overbelast. de medewerkers zijn toegewijd en trouw. Er is vreugde en verdriet, pijn maar ook humor. Ieder heeft zo zijn of haar achtergrond en persoonlijke issues. Het gaat zowel over personeel als over de bevallende moeders en hun Umfeld. Echt een aanrader. Er zijn nog maar twee afleveringen uitgezonden, maar op NLZIET kun je de hele reeks vooruit kijken.

Terugkijken: 
https://www.npostart.nl/AT_300005251

Geen opmerkingen: