vrijdag 14 april 2023

Rhenoijse Pad

De hele week verheug ik me al op de bloesemwandeling langs het Rhenoijse pad. Ik ga met Elly, Wills ex-collega. We kunnen goed samen. Ik waarschuw wel voor mijn beperkingen, maar vallen mee. We doen de ingekorte versie van 9 km van ipv 14, en ik moet wel vaker stoppen en even zitten dan normaal, dus we doen er maar liefst 3,5 uur over, maar het lukt wel. De cappuccino doen we bij Fort Asperen. Alles is even pittoresk. Alleen de bloesems zijn minder uitbundig dan we hadden verwacht. 

Fort Asperen ligt vlak onder Leerdam. We passeren onderweg een oud glasatelier waar in een grote container prachtig gekleurd glas-afval ligt. Het fotootje mid-onder in de collage.

We praten over hoe raar het is om zo te genieten van een dagje uit in Nederland, terwijl de wereldproblematiek maar  uitdijt en uitdijt. De vluchtelingen die blijven toestromen naar Europa. De klimaatproblemen waar  maar weinig aan gedaan wordt. En wij maar genieten.

Geen opmerkingen: