woensdag 26 april 2023

Tulpen

Ik had voorgesteld aan de Duitse vriendinnen om naar de Keukenhof te gaan. Een tijdje terug al. Tegenwoordig moet je ruim van tevoren via internet je toegangskaarten kopen, waar ik helemaal niet van houd, want dan kun je niet meer terug. Maar goed, we zouden het toch doen. 

Het bleek een moeizaam te organiseren uitje, want de ene Duitse vriendin bleek toch nog in Berlijn te zitten en de andere net naar Berlijn te gaan, en de derde had last van duizelingen. Maar ja, we hadden al kaarten. Eerst overwoog ik even een stand in te zoeken, maar daar had ik niet zo’n zin in, want ik ken niet veel mensen die van de Keukenhof houden. Enfin. De Bayerische Freundin zou proberen de kaartjes te annuleren, maar dat was niet gelukt. 

Dus vanochtend besluit ik toch te gaan, dan maar in mijn uppie. En dan belt de Freundin dat ze toch meegaat, duizelig of niet, dus daar gaan we. Wat is het daar druk! Zoveel auto’s, bezoekers, uit de hele wereld. Per dag gemiddeld kunnen er max 45.000 in.

Maar wel weer allemachtig prachtig.

Geen opmerkingen: