vrijdag 19 augustus 2022

Het fotoboek

Laat ik maar meteen met het nieuwe fotoboek beginnen: Bretagne 2022. Dat betekent weer honderden foto's van mijn telefoon naar de computer uploaden en dan naar het fotoboekprogramma van Fotofabriek.nl.

Nu gaat het grote puzzelen beginnen. Gelukkig ben ik inmiddels ervaren. Niet dat het dan sneller gaat, maar er zijn minder hoofdbrekers. De eerste keer dat ik zo'n boek maakte dacht ik dat ik een complete opzet diende te hebben voor ik begon. Dat hoeft niet. Ik begin gewoon met een iconische coverfoto (en die kan altijd gewijzigd), bij wije vaaan daadkrachtig statement, dan een inhoudspagina, dan de route, en dan dag voor dag. Het blog is hierbij een hele hulp, daar heb ik in tegenstelling tot vorige jaren nu steeds alle plaatsnamen en namen van verblijven goed genoteerd. Een of twee uur per dag knutselen, en over ruim een week is het dan klaar.

Geen opmerkingen: